Invoering 48-urige werkweek nadert

De 48-urige werkweek vloeit voort uit de Europese richtlijn 2002/15.

Met in het ingaan van deze regeling mag over een aaneengesloten periode van 26 weken gemiddeld niet meer dan 48 uur per week gewerkt worden, waarbij 60 uur per week als absolute bovengrens geldt. Er geldt nu een overgangsperiode die oorspronkelijk tot 23 maart 2011 zou gelden maar onder druk van Europese Commissie wordt dit met 1 jaar vervroegd. Het woord gemiddeld is uitermate belangrijk voor een volledig beeld van de richtlijn. Het belangrijkste om te onthouden in de discussie is dat de richtlijn spreekt over 'arbeidstijd' Er wordt onderscheid gemaakt tussen 'arbeidstijd' en beschikbaarheidstijd. Beschikbaarheidstijd betreft wachttijd. (soms tijdens laden of lossen) Wachttijd telt niet mee voor het gemiddelde van 48-uur arbeidstijd. Ook de tijd waarbij men bijrijder is op dubbelbemande ritten telt niet mee voor deze 48 uur


Meer nieuws


Dieseltoeslag (01-08-2018 )

Hier vind u de recente dieseltoeslagen

lees meer ...

Vacature Chauffer binnen-/buitenland (01-01-2015 )

Wegens uitbreiding zijn wij op zoek naar een collega die ons team zou willen versterken. Het betreft de vacature chauffeur binnenland.

lees meer ...

Nascholing Beroepschauffeurs (26-02-2010 )

Vanaf 10 september 2009 wordt de nieuwe richtlijn vakbekwaamheid voor beroepschauffeurs van kracht. 

lees meer ...

Invoering 48-urige werkweek nadert (23-02-2010 )

De 48-urige werkweek vloeit voort uit de Europese richtlijn 2002/15.

lees meer ...

 

 

  D. Zonneveld Transport B.V.
Grote Woerdlaan 28
2671 CL Naaldwijk
  Tel: +31(0)174-512470
info@dzonneveldtransport.nl
www.dzonneveldtransport.nl